Vip интервю

Начало | Vip интервю | Боян Ганев – детето, което е напът да промени ученическия бележник

Боян Ганев – детето, което е напът да промени ученическия бележник

Аз детето | 2016-05-10

Боян Ганев – детето, което е напът да промени ученическия бележник

Второкласник от София е напът да промени ученическия бележник. Боян Ганев, който написа писмо до министъра на образованието Меглена Кунева, се срещна лично с нея. Припомняме, че детето поиска от образователния министър да има графа „похвала“ в бележника.

„Срещнах се с 8-годишния Боян Ганев, ученик от II клас в столичното 51 СОУ. Боян написа отворено писмо, в което предлага промени в ученическата книжка. Има два начина на мислене. Единият е оценка и строг контрол. Другият е от първи до четвърти клас да не се напрягат децата. Аз бих казала – окуражете ги и те ще извадят най-доброто от себе си. Гледната точка на Боян подкрепя второто и се надявам това да се сбъдне“ – това от своя страна написа министърът на образованието след срещата си с Боян. Ако искате да разберете какво още се е случило на срещата и да прочетете и други мъдри и интересни разсъждения за училището от Боян, то прочетете специалното интервю, който той даде за Az-deteto.bg

Би ли се представил на нашите читатели?

Казвам се Боян Светославов Ганев, на 8 години и съм във Втори „Б“ клас на 51-во СОУ „Елисавета Багряна“ в гр. София

Как ти дойде идеята да изпратиш отворено писмо до министъра на образованието? Конкретна случка ли предизвика това или просто реши, че е време да споделиш твоите мисли?

Аз много често получавам забележки в училище, но се случва да правя и добри постъпки, само че учителите не ги записват в бележника. И един ден ми направи впечатление, че всъщност в бележника има място само за забележки. Затова същата вечер след училище попитах мама защо в бележника няма място и за похвали. Тя много се изненада на тоя въпрос и веднага поиска да разгледа бележника. След като видя, че наистина е така, тя ми каза, че въпросът ми е много, много важен и че на него не може да отговори нито учителката, нито директорът на училището, а само министърът.

Сподели ли тази идея с твоите съученици преди да напишеш писмото?

Не, защото аз просто исках да науча отговора на въпроса, и трябваше да попитам направо министъра. Докато пишех писмото, за което и мама ми помогна, се сетихме да добавим накрая и въпрос към всички хора, които се интересуват от бележниците, дали биха одобрили идеята ми в него да се включи и графа за похвали. После мама качи в интернет текста на писмото, а в истинския му вид го изпрати на министър Меглена Кунева.

Те какво мислят за твоето писмо, съгласни ли са с теб?

Някои от съучениците ми ме подкрепиха и се зарадваха на идеята, но някои започнаха да ми завиждат, или не ми повярваха, че сам съм се сетил за идеята.

А учителите?

Ще ви кажа честно, че никой от моите учители не ми каза какво мисли за писмото ми. Предполагам, че може и да не го подкрепят, иначе защо да не ми го кажат? Просто не знам. Но съм радостен, че господин Александров – това е нашият директор, е харесал идеята и дори предложението да се смени името на графата „Забележки“ на „Бележки“ е била точно негова. Разбрах, че лично е разговарял с министър Кунева за това, а тя веднага го е харесала.

Какво според теб още трябва да се промени в училище, за да бъде то по-приятно и желано място от всички деца?

Много ми се иска в часовете да е по-интересно. Сега е много скучно по цял час да седим на чиновете, да пишем и да четем мирно, да пазим тишина. Иска ми се да може да разговаряме свободно, а не само да слушаме урока от госпожата. Мисля си, че ще е много добре ако всички уроци се провеждат с таблети и компютри. Много ще е хубаво да има интересни образователни игри по различните предмети, които да ползваме постоянно. Нека да има и свободно ползване на интернет, защото има много информация в него. В учебниците и игрите не е показано всичко.

Наскоро беше на среща с министъра на образованието. Би ли ни разказал малко повече за нея? Какво си казахте? Тя одобри ли предложението ти?

Аз много харесах госпожа Кунева. Отначало не бях я виждал дори на снимка и си мислех, че е пълна като повечето министри, които съм виждал по телевизията. Но тя беше много симпатична, мила и добричка. Още в началото на срещата ни ме хвана за ръка и щом влязохме в кабинета ѝ, ми подари две страхотни дебели и красиви енциклопедии за животни. После ми каза, че е много приятно впечатлена от писмото ми и затова ще си го пази завинаги. Напълно се съгласи с моите предложения, защото винаги е по-добре да се помни доброто, вместо лошото, и че когато човек го похвалят, той се старае да прави още повече добри неща. Каза също, че ще направи всичко възможно още от следващата учебна година да има нови бележници, в които вече да има обща графа за похвали и забележки и тя да се казва „Бележки“. Също много ме зарадва и с новината, че има голям шанс от следващата учебна година учениците до 4-ти клас да не получават оценки за успех като по-големите, а повече да бъдат поощрявани и да им се помага да свикнат с учебната работа и режима в училищата. Много се надявам това да се случи!

Обичаш ли да ходиш на училище и защо?

В училището ми харесва само времето през обедната почивка, когато или ритаме топка в училищния двор, или играя на компютърна игра в библиотеката. Там е най-милата госпожа – Ани Паскалиева. Тя е психоложка и харесва да я наричаме по лично име – Ани. През часовете по различните предмети не ми е приятно. Тогава често ми е скучно и се разсейвам с други неща. Затова имам и забележки за лоша дисциплина.

Защо според теб в обществото ни, по-често се показват лоши постъпки, а доброто остава на заден план?

Мисля, че се обръща повече внимание на лошото, защото на хората това им е интересно, а и всеки си мисли, че на него няма да му се случи. На никого не му харесва да му се случват лоши неща. Понякога, ако покажат нещо добро по телевизията, някои хора харесват случката, а други започват да завиждат и не им е добре. Затова според мен телевизиите показват повече лоши новини и по-малко добри. Това мисля, че не е справедливо, също както не е справедлив и сегашният вид на ученическия бележник.

Кой ти е любимия предмет в училище и защо?

Най-много харесвам информационните технологии. Компютрите и телефоните имат толкова много интересни неща за научаване и за използване! Също така харесват ми и часовете по музика, защото е много приятно да учим песни. Иска ми се да имахме пиано в кабинета по музика и да можех да показвам на съучениците си как мога да свиря. Сигурно щеше да е много по-забавно, а може и още някой съученик да тръгне на уроци по пиано, като мен.

За какво мечтаеш?

Най-напред мечтая в училище да имам повече приятели и по-малко неприятели, и в часовете да ни бъде много по-интересно. Също много искам да имам повече свои пари, за да си купувам с тях каквото си пожелая. Ако имам повече пари, ще мога да помагам и на други деца, които се нуждаят от нещо. Още не съм решил какъв искам да стана, когато порасна. Засега се колебая между инженер на леки коли, футболист и пианист.

Какво най-много обичаш да правиш през свободното си време?

Обичам да карам колело, да играя футбол, да играя на компютърни игри и да гледам интересни филми за деца.

Твоето послание към читателите на Az-deteto.bg е?

Моето послание към децата, които посещават Az-deteto.bg е когато имат някакви въпроси и идеи да не се спират пред никакви пречки, а да се стремят да ги решават по най-добрия начин. И той е – да търсят съветите и съдействието на най-близките си. Ако не беше мама, аз сам нямаше да успея да променя бележника.



Коментари
1 коментар

Калето караманолевска , ,

Публикувано на 11.05.2016

Боян Ганев не беше ли писал коментари в този сайт?

Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град